Historia gry

Kiedyś modną produkcją była Medal of Honor: Allied Assault. Na tej podstawie stworzony został natomiast Call of Duty. Wspomniana powyżej produkcja była z kolei stworzona przez amerykańskie studio 2015, Inc i miało to miejsce w 2002 roku. Niewiele później doszło do sporu na linii przedsiębiorstwa Electronic Arts, które trudniło się wydawaniem Allied Assault oraz pracowicy studia. Wówczas personel zbuntował się i doprowadził do powstania zupełnie nowego studia, jakim stało się Infinity Ward. Nie trzeba było tez długo czekać, aby w ramach współpracy z Activision rozpoczęta została masowa produkcja gry mającej być głównym rywalem wcześniej wymienionej produkcji Medal of Honor. I tym konkurentem na rynku gier okazała się właśnie produkcja Call Of Duty. Podobnie jak i Medal of Honor dotyczyła ona tematyki szeroko rozumianej drugiej wojny światowej. Z kolei w 2003 roku, a dokładniej rzecz biorąc – na wiosnę, wystartowały naprawdę intensywne prace nad Call of Duty, które potrwały dokładnie do 2003 roku. W październiku gra już była na sklepowych półkach. Jej fabuła krążyła jak już mówiliśmy wokół drugiej wojny światowej, ale komentowanej z perspektywy jej uczestników – trzech żołnierzy – brytyjskiego, amerykańskiego oraz radzieckiego. Realia wojenne, cała scenografia, grafika itd., przygotowane zostały w niesamowicie pieczołowity sposób, co pozwoliło na to, żeby świetnie odzwierciedliły dawne dzieje.

Ogólnie cechą nadrzędną tej gry jest to, iż okazuje się ona bardzo drobiazgowa, pełna wielorakich detali, ale tym samym niesamowicie realistyczna. Przekazuje niezwykle sugestywnie każdy, najdrobniejszy szczegół. Od razu produkcja przypadła do gustu zarówno grającym, jk i wydającym opinie krytykom. Efektem tego było wręczenie Call of Duty prestiżowej nagrody, jaką produkcja ta otrzymała jako pierwsza,  a mianowicie BAFTA w kategorii gra roku. Musimy także wspomnieć, iż Activision wypuszczając tę grę miało na celu stworzenie nośnej serii, dlatego w 2004 roku pojawił się świeżo wypuszczony na rynek dodatek w postaci Call. Jego producentem był koncern Gray Matter Interactive. Z czasem powstała także przeznaczona na konsole gra Call of Duty: Finest Hour, którą wyprodukowała firma Spark Unlimited. Kontynuacja Call of Duty została natomiast kończona w 2005 roku przez Infinity Ward i było to Call of Duty 2. Cechą wyróżniającą tą nową jak na owe czasy produkcję stała się dużo lepsza oprawa graficzna, a także świetne odzwierciedlenie realiów drugiej wojny światowej. Zaczęto także „upiększać” kolejne wersje gry, wprowadzając nowe funkcje, opcje, swego rodzaju „bajery”. Przykładem była automatyczna regeneracja zdrowia, jaka stanowiła popularny system w grze Halo 2, ale w pierwszym wariantach Call of Duty nie występująca. Warto wspomnieć również o tym, iż dzięki umieszczeniu tego elementu w Call of Duty, z czasem zaczęto wprowadzać podobne rozwiązania w każdej grze bazujące na gatunku first – person shooter. Stało się to wręcz standardem. Warta wspomnienia produkcja to także Call of Duty 2: Big Red One, jaka bazowała na ukazywaniu życia żołnierzy amerykańskich toczących walkę na wojnie. Mowa tu o żołnierzach 1. Dywizji Piechoty.